Automatisering

Samen met collega’s en partners verbeteren we bedrijfsprocessen door de inzet van ICT. Daarvoor zijn we betrokken bij veel projecten en ontwikkelingen. We denken na over hard- en softwareoplossingen (architectuur), ook in het kader van compliancy en continuïteit. En we spannen ons in om de ‘digitale’ zelfredzaamheid van medewerkers te vergroten.  

Veel lachen maakt een werkdag productiever

Hij liep stage bij een interieurbouwer van jachten en werkt nu als ICT-allrounder, brandweerman en metaalbewerker. Natanaël Middag is een veelzijdig talent en niet zomaar in een hokje te stoppen. Bij Molenlanden zorgt hij dat zijn collega’s goed uit de voeten kunnen op hun werkplek. ‘Ik begon als stagiaire en ben bij de Servicedesk gebleven.’ 

‘De overgang van stagiaire naar vaste medewerker Servicedesk was best een omschakeling’, lacht Natanaël. ‘Waar ik eerst vooral uitvoerend werk deed, heb ik nu veel meer verantwoordelijkheden en toegang tot meer systemen. We zijn met z’n drieën op de Servicedesk en gaan heel goed met elkaar om. We weten wat we aan elkaar hebben, kunnen goed schakelen, doen lekker ons ding en lachen veel. Dat maakt een werkdag veel productiever. Ik verwerk vooral gegevens van mensen die in dienst komen. We vinden het belangrijk dat ze direct aan de slag kunnen met een goed werkende laptop en mobiel.’ 

Problemen oplossen geeft voldoening

Dagelijks komen verzoeken binnen bij de Servicedesk. Natanaël: ‘Mensen bellen ons met allerlei vragen en problemen. Een collega met een vastgelopen laptop, een telefoon die niet synchroniseert of software die niet werkt zoals het zou moeten – het hoort er allemaal bij. Het werk is afwisselend, omdat we nooit precies weten wat er op een dag zal gebeuren. Als aan het eind van de dag alles weer werkt zoals het hoort, ben ik blij.’ 

Vrijwilliger bij brandweer

Natanaël werkt naast zijn baan als vrijwilliger bij de brandweer in Arkel en Bleskensgraaf. ‘Vrijwilligers krijgen dezelfde opleiding als de professionele brandweer, maar doen dit werk niet fulltime. Gelukkig vindt Molenlanden mijn werk als vrijwilliger heel belangrijk! Ik krijg dus alle steun om uit te rukken tijdens werktijd. Op vrijdag ben ik vrij en ga ik aan de slag als metaalbewerker. Even lekker met mijn handen bezig zijn.’ 
 

De droombaan van Nathánaël

Mijn droombaan is mensen helpen. Of ik dat nu doe als brandweerman of als medewerker Servicedesk. Ik krijg van beide banen veel voldoening.

Ik heb een droombaan én tijd voor mijn kinderen

De zachte cadans van de golven en het sonore geluid van de boegschroef. Frank van Wijk heeft goede herinneringen aan zijn vroege jeugd op het binnenvaartschip van zijn ouders. Zo’n vrij en avontuurlijk bestaan wilde hij ook. Zijn ouders kenden echter de keerzijde van het beroep en brachten hem op andere gedachten. Frank stortte zich op de ICT, verdiende goud in de commercie, volgde zijn hart en vond zijn droombaan in Molenlanden.

‘Ik startte als ICT- stagiaire bij een expeditiebedrijf en mocht er na mijn studie blijven. Het was een klein bedrijf en ik leerde het ‘brede’ vak. Systeem-, netwerk- en werkplekbeheer en het testen van systemen bijvoorbeeld. Na een overname voelde ik mij er niet meer thuis.’

Frank ging aan de slag bij Luchthaven Rotterdam, onder meer als coördinator ICT. Na 11 jaar was het tijd voor een volgende stap. Een baan als ICT projectleider en niet zomaar bij het eerste het beste bedrijf, maar bij Bosch Energy and Building Solutions.

‘Het leek mij een mooie move, maar ik werd er niet gelukkig van. Bij commerciële organisaties zijn de financiën leading. Ik wilde bij een organisatie werken, waar kwaliteit leveren op de eerste plaats staat en waar ik mijn eigen ideeën kon inbrengen. Die baan heb ik gevonden bij Molenlanden. Ik heb uitdagend en afwisselend werk als ICT specialist, werk binnen een super team, deel mijn werk flexibel in en heb meer tijd voor mijn kinderen. Voor je het weet zijn ze groot! Het werk is betekenisvol en ik draag bij aan mijn eigen omgeving, want ik woon ook in Molenlanden.’

De droombaan van Frank

Dit is mijn droombaan. Het klinkt misschien raar, maar ik ben heel tevreden en heb geen behoefte aan verandering.

Vacatures

Service- en werkplekbeheerder

Service- en werkplekbeheerder (32-36 uur per week)
Die zorgt dat collega's goed kunnen werken

Samen met je ICT-collega’s zorg je dat werkplekken en randapparatuur in orde zijn. Zijn er vragen of problemen? Dan sta jij collega’s en klanten vriendelijk te woord. Sommige zaken regel je zelf. Zo niet, dan zet je de melding door naar een collega. Je bent altijd blij als een probleem is opgelost!

Lees meer over de vacature: Service- en werkplekbeheerder

Onze kernwaarden

icoon weendbaar

Wendbaar

We zijn wendbaar en sluiten aan op de behoefte van de ander.

verbinden icoon

Verbindend

We verbinden ons met collega’s, inwoners, ondernemers, partners in de gemeente en de regio.

idee icoon

Vernieuwend

We vernieuwen door samen te verlangen, verkennen, experimenteren en vorm te geven.

leren icoon

Actief leren

We leren door te experimenteren met vertrouwen in onze eigen kracht en samen met anderen.

Kwaliteit icoon

Verantwoordelijk

We voelen ons individueel en als team verantwoordelijk voor de kwaliteit van ons werk.